8 mars 2008

Sol, helg och godisfrossa

Prommenad i den soliga förorten!

Farliga fredag
Igår va det ingen bra dag för mig, nej ska jag va ärlig så va det en av de sämsta dagarna på länge! Humöret va allt annat än bra under dagen och efter jobbet hoppade jag av i stan, fråga mig inte varför, gick förbi den stora godisaffären vid Hötorget och ja, jag köpte smågodis för 31 kronor! Sen åkte jag hem och mosade i mig alltihopa, likt en matmissbrukare, istället för middag! När jag gick på stan va jag även fruktansvärt nära att gå in på pressbyrån och ge Mr. Nikotin massor med poäng, istället åkte jag alltså hem och missbrukade godis! MEN jag leder fortfarande... idag (om jag håller ut) blir det 7-0! Och nu efteråt så inser jag att detta va mitt första riktiga bakslag i kampen mot ett rökfritt liv. Så jag får se det som en erfarenhet istället för ett nederlag!

Lördag förmiddag!
Så i morse hade jag ställt klockan på 7, halv åtta va jag uppe och 8 va jag utanför dörren! En timmes prommenad i min maxfart (har ingen aning om hur snabbt jag går tyvärr) med tanke på foten. Försökte faktiskt jogga lite smått och det kändes rätt bra. Nu har jag dock ont i fotskrället igen (grrrr).

Att vara ute och gå vid 8 en lördagsmorgon är väldigt ensamt här ute i förorten! Det va jag, någon enstaka hundägare och fåglarna! Men det va skönt att få gå av sig lite av godiset sen igår *s* eller gå av sig föresten, ajg gick nog inte av mig godiset, jag gick av mig det dåliga samvetet! Så det så!

Ha en underbar lördag nu mina vänner, för det ska jag ha!

3 kommentarer:

Puma sa...

men hallå. bakslag?? mr nikotin vann ju faktiskt INTE! och nu är det honom du kämpar mot!! visst, godiset var inte bra. men man kan inte låta allting var en fiende på en och samma gång. då blir allting skitsvårt. vad härligt det lät med tidig promenad. jag som är väldigt lättalkoholpåverkad var ju på vinkväll. vi provade vita viner istället för röda som vi kört hela hösten, och det är lätt att dricka "för mycket" vitt. för mycket är 3 glas hos mig. därför blev det som det brukar när jag blir vinonykter - går och lägger mig med kläderna på och säger "jag ska bara vila lite". jaja. nu ska jag bara hitta en ledig lucka i tv-sporten så jag kan springa lite. ska vi ses vid 10 imorgon och styrketräna? eller vill du sova ut då eftersom du inte fick göra det imorse??

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Du har sms min vän! Tio blir kalas! Jag kommer somna som ett barn efter melodifestivalen ikväll skulle jag tro *s*

Anonym sa...

Bra jobbat. Har förstått att den där rackaren inte är de lättaste att stå emot. Fantastiskt bra