13 mars 2008

Mat istället för träning

Jag åker direkt hem från jobbet, funderar på om jag skall handla men strunatr i det. Jag ställer mig och lagar mat, kokar pasta och gör korvstroganoff. Precis när pastan har kokat klart ringer mobiltelefonen och jag svarar. I andra änden finns lillasyster som frågar om jag inte fått hennes sms, det har jag inte! Hon säger, vi åker och storhandlar NU, vill du me så är vi utanför om fem minuter. Där står jag med färdig middag men med ett föslag jag inte kan missa. Har man varken bil eller körkort är man inte bortskämd med storhandling!

Två timmar senare är jag hemma igen, med kylen och frysen fylld till bredden men bankkontot bra mycket fattigare! Men vad gör det? Det hade ju kostat minst lika mycket att handla det i omgångar! Så dagens oplannerade vila fick något gott med sig trots allt!

Felstavningar
Ja, jag vet, jag kan verkligen inte stava. Har fått mummel och irriterade kommentarer om mina felstavningar. Men en gång för alla, jag lider av dyslexi, ni vet samma sak som kungen, kronprinsessan och många många andra lider av. Jag ser alltså inte mina egna stavfel och tycker att jag skriver rätt! Men för att lära sig måste man skriva och öva! Så, det spelar ingen roll hur många gånger man säger till, blir irriterad eller skäller på mig, jag kommer att stava fel ändå! Endera får man låta bli att läsa, eller så får man ha överseende med mina små misstag!

6 kommentarer:

Puma sa...

tråkmånsar som klagar! jag hade ingen aning om att du har dyslexi dock. tycker du gör det bra!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

tack gumman!
Jo sörru att, visst har jag det, det e jag å kungen *S* Men jag är å andra sidan en jävel på siffror *s* så inget ont som inte för något gott med sig!
Hur går det med mmms, mobil och blogg?

Anonym sa...

undra var du var för jag ringde dig hem. min hemtelefon funkar äntligen nu. gör ett nytt försök en annan dag.

Marica sa...

Hur orkar man klaga på andras stavning??? Du skriver bra!! =)

Puma sa...

går skit med mobilbloggandet. pissgrejer. jag är trött på tekniken.

Anonym sa...

Skit i stavfelen, skriv på! Gillar din blogg!