9 mars 2008

Söndag 9/3 - Styrkeråtta!

Att lyfta skrot kan göra så ont men samtidigt vara så underbart befriande!

Söndag förmiddag på gymet
I morse träffade jag upp Puma på SATS Telefonplan! Här hemma i Telefonplan är det om att komma till någons vardagsrum när man går till gymet, det är hemtrevligt och puttrigt.

Eftersom vi var där redan när dom öppnade (jag stod faktiskt och väntade innan till och med) så kunde vi rumstrera bäst vi ville. Jag bestämde redan igår kväll att jag skulle strunta i benen och istället köra på Pumas plannerade pass Bröst-Triceps -Axlar!

Eftersom Puma är en sån flitig plannerare så hade hon en hel sida i träningsdagboken med övningar och eftersom jag bara hade ett krav, att göra mina mördarflyes för axlarna i slutet, så plockade vi ut ett antal (2-3 per muskelgrupp) samt la till lite rotationscuffar emellan och sen va det bara att tuta och åka!


















Här ovan ser ni några exempel på vår träning idag! Bröstpress med stång, puschdowns och mina favoriter, hantellyft åt sidan! I övrigt körde vi även superset med lutande bröstpress och flyes med hantlar, utåtrotation i kabelmaskin, kickbacks med hantlar, superset med lyft mot hakan och axelpress med stång.

Inga kommentarer: