19 mars 2008

Onsdag 19/3 - Pump

Morgonträning i alla ära, men allt passar nog inte alla skulle jag tro!

BodyPump
Klockskrället ringde första gången 04:45, klcokan 04:55 fattade jag vad som hände och fem minuter senare stod jag på mina apostlahästar och tittade mig förvirrat omkring i sovrumet! Det va meningen att jag skulle vara vaken, gå upp, ta på mig träningskläderna och åka till gymet! Så i den totala förvirringen och förskräckelsen, fick jag både på mig kläder, stoppade lite Yogurt och keso i munnen, försökte undvika att somna i soffan och istället gå mot bussen!

I morse stod det Pump på schemat, det va väldigt länge sen jag körde Pump på morgonen, men jag tänkte att jag skulle ge det en chans. Nu har jag gjort det och konstaterat att nej, ingen mer Pump innan klockan 07:00 på morgonen för mig! Min kropp varken fattar eller inser anledningen att lyfta tungt och många gånger så tidigt! Den vill sova, köra spinning, möjligtvis core eller kanske Yoga (det har jag faktiskt inte provat), men att lyfta skivstänger gillar den alltså inte! Så hädanefter blir det Pump efter jobbet!

Nå väl, jag va ju i alla fall och fick göra det mesta och bästa av situationen! Jag försökte köra på med mina vanliga vikter (höjde faktiskt i ben till 3,5 kg på varje sida, ja vet töntigt lite, men jag e lite rädd om benen eftersom dom får spinna så mycket) och försökte koncenterar mig på att göra så tekniskt mycket rätt som jag kunde! Men när vi kom till utfallen så packade jag ihop och smet ut. Jag hade iof redan förvarnat att jag skulle smita tidigare eftersom klassen inte slutade för änns 07:40 och jag bör vara på jobbet klockan 08:00, men det blev alltså lite tidigare än tänkt. Jag missade således axlar och mage idag samt den lilla stretchen!

Nu har jag ätit frukost på jobbet och ska ta tag i dagens arbete! Men sen e det påsklov och då ska jag äta ägg och vara ledig! Så det så!

1 kommentar:

Anonym sa...

Testade pump för första gången på över 10 år idag *puh* Istället för PT-timme fick Eilsabeth köra igenom ett pump-pass med mig, för att jag ska "våga" gå på dessa pass (som jag tror är bra komplettering till styrketräningen). Jobbigt! Är inte van.. Men kul :) Har nu bokat in mitt första "riktiga" pump-pass på Hötorget på måndag. Kanske vi ses?