27 mars 2008

27/3 - Pump/Spinning

Det va tänkt att det skulle Pump:as, det blev visst lite mer! Ett dubbelpass idag igen!

Pump och Spinning med Puman!
Vi började träningen med att köra Pump! Det va ju bara några dagar sen sist (måndag) samt att jag faktiskt körde styrketräning på gymet igår och det märktes! Det va lite segare, lite slitigare och lite jobbigare, speciellt när det blev bröst och axel låtar!

Killen som har passet på Hötorget på torsdagr heter Pär. Det är en vältränad kille med svällande muskler som sjunger jättefalskt! Det första kan man se med blotta ögat, det sistnämda hör man under passet! Lite roligt och lite fnissig blir man när man hör hanns sång, men jag tycker det e kul eftersom han bjuder så helhjärtat på sig själv!


Undertecknad, lagom avslappnad innan passet!

På tal om sång, idag sjöng jag med i Terese spinningklass mer än en gång, och när den gamla tryckaren, som hade fått sig ett rejält upptempo i denna version kom, kunde jag faktiskt inte låta bli att småle! Som ni förstår så va vi alltså på Spinning efter Pump:en. Vi plockade undan våra grejer snabbt och smidigt för att hinna in till Terese och hennes 55 minuters cykelklass. Det va länge sen jag körde med Terese och jag har saknat både henne och hennes musik. Ibland finns det inget bättre än att sjunga med när det är tokigt jobbigt och det får man göra när man cyklar för Terese!

Det va dock lite synd att det inte va mer folk på passet. Den magiska spinningkänslan infann sig inte riktigt idag. Men det va kul i alla fall, riktigt roligt faktiskt Och döm om min förvåning när ajaj:et i rumpan faktiskt gav med sig efter halva klassen!

Middag
Sen va det bara att dra på sig överdragskläderna och vända näsan hemåt till middagen! Idag blev det inte tonfisk, som jag hade plannerat utan lite rester av köttet sen i lördags. Jag kom på att det måste ätas upp innan det blir dåligt! Till köttet fick jag gröna bönor, brocoli och en liten sås på laktosfri KF blandat med lite SweetChilli och en tsk lättmajonäs. Gott som i smaskens blev det kan jag meddela!

3 kommentarer:

Anonym sa...

klarar du av att äta så lite middag när du tränar så mycket som du gör???

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Anonym: Nja, jag är inte färdigäten än... jag har kvällsmålet kvar! Utan det hade jag nog tuggat på fingrarna! Å så ser jag till att ofta och framförallt rätt under dagen! Då funkar det!

Puma sa...

du har fel. du körde inte dubbelpass. du körde ju trippelpass om man räknar in morgonträningen. duktigt som fan!