19 nov. 2007

Träningsglädje

Backträning kan vara helt fruktansvärt, tråkigt och helt UNDERBART!

Super Pia
Jag gillar INTE backträning när det gäller spinning, nej jag är helt klart en intervall tjej! Jag gillar när det går undan i begränsade perioder och när man sedan får "vila sig" en liten stund, det e liksom min grej och det är det jag har kännt att jag får ut mest av!

Men idag har jag varit med om ett helt underbart backpass! Det va tungt, det va lååånga "intervaller" med ett kraftigt motlut. Det va spurter mitt i dessa hårda backar och det va helt galet! Men längst där framme satt Super Pia och peppade som en tok och bredvid mig satt Puma och spred energi! De 55 minuterna kändes som 15 och jag njöt varenda en av dom!

Det är inte många instruktörer som kan göra 18 minuter backe till ren glädje, men det gjorde Pia idag! 18 minuter av darrande ben och svett som sprutade från pannan och 18 minuter som man redan innan visste skulle följas av 14 till! Jag kan verkligen bara sammanfatta detta tokroliga pass med ett enda ord och det är träningsglädje!

2 kommentarer:

Puma sa...

ja visst var det grymt och coolt och häfigt och underbart och alla andra bra ord man kan komma på som finns i ordlistan!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

jajjemensan, jag känner hur superlativen flödar och den efterlängtade och underbara tröttheten kommer smygande nu efteråt... Underbart va ordet sa Bill!