14 nov. 2007

Det är lite trist med lugn vecka...

Det känns konstigt att inte varje dag släpa på träningsväskan, det känns konstigt att inte varja dag veta vad man ska göra efter jobbet, det känns lite märkligt att inte vara stel av träningsverk! Men det är nog detta som gör att jag blir starkare, blir mer motiverad och längtar till spinningsalen och hantlarna i styrketräningsrummet!

Vad gör man när man inte svettas?
Vad tar man sig till när man inte svettas på gymet efter klockan fem? Tja, jag försöker ha ett annat liv än att jobba, äta, skita och sova! Träffa vänner som jag inte träffar på gymet och hinna med både mig själv och min själ! Igår träffade jag A i stan efter jobbet, vi handlade stövlar till henne, fikade och va på tjuvläsning av Cosmopolitan på Vila i Gallerian!

Ikväll ska jag hitta en födelsedagspresent till L som skall fira att hon blivit ett år äldre i helgen, jag ska åka hem till mamma, som för tillfället är i Peking, och vattna blommor. Jag ska handla mat till fredagens japanska buffé, jag ska köpa hårfärg eftersom mitt gråa hår återigen börjar se dagens ljus och jag ska klappa lite extra på katten!

I morgon är det så dags för "sjukgymnasten" och sedan lite mer drastiska åtgärder av en kirurg. Har konstaterat att det blir nog runt 10 små skärsår innan jag får gå hem (om han nu tar allt på en gång) och på fredag är jag ledig och ska laga mat i stort sätt hela dagen! Vet ju inte hur kroppen reagerar efter att ha utsatt den för kniven dagen innan!

Saknaden
Jag saknar att svettas, jag sover bättre om jag får träna! Jag saknar att var utpumpad till det yttersta, jag vill ju bli bättre! Nu har det iof bara gått några dagar och denna saknad kan tyckas löjlig. Men jag har skaffat mig ett beroende som hela tiden måste underhållas, ett sunt beroende till skillnad på de osunda man ändå bär med sig! Men snart är jag på det igen!

Planer
Har precis pratat ihop mig med min fantastiska träningskompis Puma och har en vag liten plan i huvudet hur det kommer att se ut nästa vecka, den första av två hårda veckor! Det blir nog en sarlig blandning av tokig spinning, hård styrketräning, lite dans (ja man måste ju få skratta också) och möjligtvis ett Body Combat pass! Jag återkommer med den slutgiltiga planen närmare måndag!

1 kommentar:

Puma sa...

Hoppas det går bra imorgon! Be läkaren skära försiktigt!!!!!