9 nov. 2007

Lunchträning!

Ett styrkepass utan ben kan vara nog så jogbbigt!

PB i hantelcurl!
Nu var det avklarat, det andra styrkepasset för veckan! Efter tisdagens "prov omgång" böt jag idag ut både rygg och bröstövningarna som jag tidigare pratat om, och på det hela taget kändes det bra! Jag är fortfarande inte helt nöjd med ryggen, men med lite finslipning kommer det här bli kalas. Jag måste fortfarande hitta en övning som jag kan köra i kombination med den sittande rodden! Så förslag emottas tacksamt. Idag blev det sittande rodd i superset med lastdarag samt två enkla sett med ryggresningar!

Jag hoppade även över benen idag, som jag sa tidigare, eftersom dom fick mer än tillräckligt under gårdagens cirkelträning! Detta gjorde att jag hade tid att lägga till armarna, både bi- och triceps! Jag blev även väldigt glad när jag noterade personbästa i alternerade hantelcurl! *stolt* Visst jag lyfter fortfarande väldigt lätt, men med tanke på vart jag började är det en ökning på mer än 100% och det är inte fy skam! 8 kg hantlarna lyckades komma upp 8 gånger per arm i den alternerade hantelcurlen!

Stabiliceringsträning
Jag pratade med ledarna nere på vårtat gym på jobbet och frågade om dom kunde hjälpa mig med stabiliceringsövningar till min vänsterfot! Jag är så grymt trött på att inte kunna göra det jag vill eftersom foten fortfarande bråkar med mig. Troligtvis blir det balansplatta för hela slanten eftersom jag har tappat nästan all balans på vänster fot! Det skall i alla fall bli spännande att se om jag kan göra något åt det i träningsväg, eller om den enda utvägen är att göra om hela operationen!

Bilden är lånad från Stadiums hemsida

Inga kommentarer: