8 nov. 2007

Hornen i pannan

Batteriladdning och mental förberedelse

Nytt är lite läskigt
Nu har jag ätit upp min vardagslyxiga matlåd, inmundigat den obligatoriska kaffekoppen och fyllt på vattenflaskan! Nu återstår bara ett par timmars jobb innan kvällens utmaning står för dörren! Jag är alltid lite smått nervös, eller i alla fall spänd, inför nya utmaningar men det brukar släppa i takt med att svettdropparna visar sig i pannan! Jag lever också efter filosofin att det faktiskt inte är fel att vara lite spänd inför nya utnamninga. Man skärper till sig, blir lite extra koncenterad och lite mer taggad inför uppgiften. Detta gäller självklart inte bara träning utan allt i livet. Går du på en anställningsintervju eller ska du på första daten så är det bara bra att vara lite smått nervös, man gör liksom ett bättre "jobb" då (tycker jag).
Dagens utmaning (allt enligt den fastlagda planen ni vet *skrattar*) är PT-cirkel träning i Liljeholmen! Jag vet faktiskt inte alls vad jag ger mig in på, men med tanke på att jag hatar att förlora och att hornen i pannan blir oerhört framträdande på mig i "tävlings sammanhang" så finns det en stor chans att det blir jobbigt som tusan ikväll, men det är ju det som är tjusningen och lyckan! Detta säger jag eftersom cirkelträning oftast innebär att man delas upp i små grupper och hamnar på olika stationer. Då vill jag ju inte vara sämre än grannen och precis där får man tävlingsmomentet!

Inga kommentarer: