21 nov. 2007

200!

200 inlägg har det blivit och jag hade väll tänkt att denna jämna siffra skulle handla om något helt annat än rehab träning. Men eftersom det är precis det jag har pysslat med nu, så måste jag i alla fall nämna det!

Rehab
Rehab träningen för foten går framåt. Träningsverken i dom små, små musklerna i foten ger i från sig lite skrik emellanåt och jag känner för varje dag som går hur dom blir starkare. Däremot har jag stora och grava problem med balansplattan! Jag ser nog mest drogad ut när jag står med min "balans blick" riktad ut i tomma intet och försöker koncentrera mig på mina benböjar! Det som är bra att jag kommer att få riktigt starka benmuskler om jag fortsätter så här, ren bonus alltså! Men det räcker inte med att träna på balansbrädan 3 gånger i veckan, jag måste helt enkelt köpa mig en egen som jag kan stå och vingla på när jag tittar på TV!

Födelsedag
Det blev en födelsedag igår! En ny liten pojke har sett dagens ljus och kommit till världen. Den lille och hanns mamma mår bra trots att mamman nog va lite smått chockad eftersom det kom lite tidigare än plannerat! Så nu blir det choklad tårta med ljus väldigt snart!

Väntan på något stort
Jag går och väntar, en skräckblandad förtjusning finns i min kropp! Jag är nervöst pirrig och vill att tiden ska gå fortare än vad den redan gör! För mig får det gärna bli nästa fredag redan i morgon, eller kanske ännu hellre fredagen efter det! Men i denna väntan ligger även något underbart, något stort och något som jag aldrig i hela mitt liv skulle tro kunde hända! Det känns som jag gått från 0 till 100 på 2 sekunder även fast resan har varit lång. När väntan har övergått i verklighet lovar jag Er som läser denna blogg, att jag skall förklara mig mer, tillsvidare får ni hålla till godo med mitt nervösa vandrande! *skrattar*

3 kommentarer:

Puma sa...

Jasså... är det chokladtårta man matar bebisar med?

Hälsa Cecilia från mig och gratulera!!!!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Nä men mammor (som fyller år på söndag) matar man med chokladtårtor!

Självklart skall jag hälsa så gott!

Puma sa...

Vad då för sådanadära redskap? Please show me i helgen! Ska bli kul!

Du får dubbelhälsa nu när hon fyller år också!