5 mars 2009

Sura muskler!

Igår va jag en trött Nilla! Jag va som ett barn och låg i sängen redan vid åtta! Nu ska jag väll villigt erkänna att det tog någon timme innan jag mötte herr Blund, men jag kände mig ändå som ett litet barn när jag låg där och kramade kudden! Ja menar, inte änns min kompis Ludde (4 år) går och lägger sig innan åtta, men det gjorde alltså jag!

Anledningen till denna tidiga NattiNatt var nog en skön blandnign av trötta muskler och en hel dag av spring/föreläsningar. Jag blir trött av att sitta och lyssna men jag blir även trött av att springa och fixa, igår va det alltså en kombination av båda under vår ITdag!

Idag går jag omkring med ruggit "sura" muskler, speciellt i benen! Åtgärden för detta heter spinning. Ett återhämtningspass på spinningcykeln känns helt rätt och det är det jag tänker utföra om det är så det sista jag gör! För helst hade jag velat halta hem och göra ingenting, men jag vet ju att det inte löser några problem och om jag gör det skjuter jag bara problemet framför mig. Nej, det är bättre att ta tjuren vid hornen redan idag så att jag kan träna hårt redan i morgon!

Inga kommentarer: