19 mars 2009

Skaka rumpan till musik!

Igår provade jag SatsPowerStep, idag va det återigen dax för en ny bekanskap men idag bytte jag steppbräda mot afrikanska trummor och stor rumpa!

SatsAfro

Idag har jag dansat Afro, den enda dansen som jag faktiskt klarar av att dansa i en arobics sal eftersom Afro inte kräver så mycket koordination och om (eller för min del när) jag gör fel är det inte hela världen så länge man släpper låss och känner rytmen i kroppen! Och ibland är det befriande att bara skaka rumpan till musik utan några pretantioner och höga förväntingar!

SatsAfro va roligt, till och med riktigt roligt men eftersom jag var där för första gången fick jag inte till alla steg och kunde inte ta ut rörelserna så mycket som man ska! Men som sagt skoj va det ändå och timmen i princip sprang iväg!

Bilden har ingenting alls med texten att
göra, men den e lite kul!


Core
Efter dansen var det lägligt nog ett Corepass och är man redan i salen kan man ju lika gärna stanna kvar! Det var aldeles för länge sen jag körde core och det kändes vill jag lova och jag böev återigen varse om att muskelstyrka är en färskvara!

Däremot blev jag mycket förvånad över att jag kände så pass mycket träningsvärk även i magmusklerna. Men vid närmare eftertanke tror jag det beror på att jag 1: jag försöker ha styret på spinningcykeln lägre och använder på så sätt magmusklerna lite mer, 2: att jag nog spände magen ganska ordentligt både på PTtimmen men även under PowerSteppen igår för att hålla balansen på brädan!

Nå väl, oavsett varför träningsvärk körde jag på så gått jag kunde! Däremot fixade inte min handled att göra allt, men under dessa övningar försökte jag göra något annat helt enkelt!

Nya SatsLiiljeholmen Centrum
Jag ska även nämna att jag idag va på de "nyöppnade" Sats lokalerna vid Liljeholmens Centrum. Det va riktigt, riktigt frächt både i gymdelen och i omklädningsrummet men tyvärr har dom fortfarande kvar de gamla WorldClass cyklarna i spinningsalen. Ett annat minus är svårigheten att hitta dit, men det kommer bli så mycket bättre så fort de nya centrumet i Liljeholmen är klart! Fram till dess får man följa den snitslade banan ner i källarlokalerna!

Och slutligen, på tal om spinningen innan, i morgon är det äntligen dax för lite cykling igen och jag riktigt längtar!

Inga kommentarer: