17 mars 2009

PT träning

Benböj... hahaha, jag har väll aldrig haft så fel!

PT träning
Det visade sig att jag hade helt fel i mina föraningar om vad Erick hade i sin bakficka idag! Jag trodde att vi skulle köra en variant av det vi kört innan, men ack så fel jag hade! Idag va det nämligen ARMARNA som skulle tränas!

Biceps och triceps (samt lite axlar) fick inte bara slita ont, dom fick slita tills det inte fanns någonting kvar i dom! Jag har aldrig någonsin kännt den intensivt brännande känslan som infann sig idag och då har jag ändå pressat mina armar ganska hårt när jag tränat tex med Sara. Men idag var alltså en helt annan historia.

Jag tror, eller förstår kanske är ett bättre ord att det beror på de lägre vikterna, som sedan ökades för tillsist lätta igen, de många repetitionerna och just de faktum att MrPT står där och "hjälper till" när jag själv bara hade slutat eftersom jag verkligen inte orkar mer. Att sedan tex göra curls med stång, först 15 vanliga repetitioner, sen 10 halva nere följt av 10 halva uppe och sen avsluta allt med 15 hela igen (självklart utan vila emellan) för att sedan öka vikten och köra 10 till. Ja ni förstår att det svider!

När jag sedan hade plågat och i vissa fall skrikit mig igenom alla superset, triset och enkelsett för armar och axlar va det så dax för den sista utmaningen eller överraskningen som MrPT kallade det. Jag skulle ro och fort skulle det gå. 1000 meter på max 5 minuter och detta var alltså det absolut sista vi gjorde idag! Hur det gick? Tja jag överlevde och rodde in på 4:55, på håret alltså!

Nu har jag unnat mig en portion snabba kohlhydrater iform av färsk pasta och till detta serverades det äggula, avokado och lite lite parmesan! Jag hoppas verklige att denna kohlhydrat boost hjälper mig att kunna lyfta armarna imorgon, men just nu ser den prognosen ganska mörk ut! Men hoppet är det sista som lämnar människan, så jag tänker hoppas tills i morgon bitti!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

wooohooooooooo vilket jäkla pass rent ut sagt!! shit!!! grymt bra attkämpa dig igenom det!! Du e grym! =) lova att rapportera om armarna imorgon hhihi för imorogn kommer kvittot liksom! ;)