23 mars 2009

Helgen, måndag och planen!

Så var det återigen måndag och en ny vecka har startat! Men först en rapportering av helgen!

Helgbestyr
På lördagen var det dags att fira lilla Ludde som blev 4 år! 4 år sa jag till hanns mamma, jag tyckte det ju va förra året han föddes! Men det går som bekant fort när man har roligt och nu mer är det väll som gamla människor säger, det är genom barnen man märker hur gammal man blir! Nå väl, barnkalas va det och gott fika fick vi! Det serverades både hembakt chokladkaka och BLÅ prinsesstårta! Att den var just blå var ingen tillfällighet då Ludde bara och endast gillar blått!

Efter ett par timmar med barn, föräldrar och fika vände jag hemåt igen och kvällen spenderades i soffläge framför TVn!

Å så var det söndag vilken jag utnyttjade till först städning sen skidåkning och slutligen vårdande av snuva eftersom det helt plötsligt blev aldeles täppt i näsan! Jag har verkligen inte tid att bli snuvig just nu, så jag gjorde det jag brukar när det bildas sådant, jag gick och la mig. Resultatet blev ca 10 timmars sömn inatt och ett fasligt knaprande av Esberitox! Idag har jag laddat med näsdukar, nässpray och ännu mer Esberitox för här ska inga baciller få lägra sig!

Planer
Som ni ser har det inte blivit en sekund tränign i helgen och inte heller idag kommer det att tränas. Istället är det fullt fokus på att få bort eventuella baciller i kroppen eftersom jag vill vara pigg och glad i morgon och resten av veckan! Så ikväll ska jag istället ha klädångest och förhoppningsvis träning för Visa kortet!

Träningsplanerna hittills ser ut som följer
Tisdag: PT träning
Onsdag: Spinning och annat roligt
Torsdag: Ålandsbåt dvs ingen träning!
Fredag: Ålandsbåt och defenitivt ingen träning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Viktigt att ta hand om snuvan! Det kommer nya dagar du kan träna på. ;) Bättre att ta en extra dag utan träning än att hamna i sängen en hel vecka.. Ska också ut och åka båt i slutet av veckan - men till Helsingfors.. Så ha det gott på havet!