5 mars 2009

Seg spinning

Återhämtning är på mänga sätt bra, men idag va det slitsamt från första till sista tramptag.

Cykel 45 minuter
Jag hittade tillslut ett cykelpass som passade både i tid och intensitet, ett gult 45 minuters pass på SATS där dom spelade den nya musiken. Perfekt tyckte jag innan, men det blev en tung uppgift skulle det visa sig.

Jag va på plats i ganska god tid idag och kunde 10 minuter innan sätta mig på cykeln för att känna hur benen skulle reagera! Det visade sig att dom reagaerade mycket och med den segheten jag kände blev jag faktiskt lite skeptisk att det skulle gå överhuvudtaget! Men ni börjar väll känna mig vid det här laget och vet också att när jag väl sitter där och musiken börjar, ja då är det bara att plocka fram pannbenet och köra på!

Det va segt egentligen hela passet, det svarade liksom inte på ansträningen jag la ner och vid en kontroll av pulsklockan insåg jag även att pulsen inte skulle nå några skyhöga höjder! Efteråt såg jag att jag hade ett medel på strax över 70% och ett max runt 80, alltså inget pass att sätta upp på bästa listan direkt!

Efter passet gjorde jag min rehab övning för handleden som både har till uppgift att få in blodflödet i handleden men även för att jobba upp styrkan i den. Just nu tror jag mycket sitter i huvudet och att jag inte riktigt vågar lita på den, men jag jobbar som sagt på det!

Nu hoppas jag bara att dagens slit ger utdelning i morgon och att jag då kan bränna av ett tungt och skönt pass igen! Till dess, ta hand om varandra där ute!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

bra tränat! jag måste oxå börja spinna!

appropå spinning, vet inte om jag vågar anmäla mig till det där spinningmaratonet.....rätt stor risk att jag inte är i sthlm nämligen, så jag törs inte anmäla mig =(