16 mars 2009

Mensvärk from HELL!

OK, idag är det ingen rolig dag! Jag ser ut och känner mig som BarbaMamma och det gör ont så ont i kroppen! Jag har vetekudden i ryggen och låter katten ligga på min stackars mage! I ansiktet lyser det röda blemmor och hade jag inte vetat bättre hade jag trott att jag gått in i någon slags försenad tånnårsperiod. Men icke, det är bara min kropp som talar om för mig att jag är kvinna!

Nu ska jag inte klaga, jag har i princip aldrig mensvärk och jag är glad att min kropp fungerar som den ska! Men när jag väl får ont pga hormonerna i kroppen är det som att den "tar igen" för alla de månader som jag bara konstaterar att "Oj då, har det gått en månad till?".

Så nu ska jag ta mina varma kuddar och katt och krama kudden i mina nytvättade och nymanglade lakan och hoppas på att BarbaMamman försvinner tills i morgon!

Inga kommentarer: