9 mars 2009

Spinning i Telefonplan

Cykla, cykla, cykla och så cykla lite mer!

Spinning 55 minuter
Efter mycket velande och en extra koll på bokningen på SATS bestämde jag mig för att åka hemmåt och endera springa förbi Liljeholmen eller Telefonplan på vägen hem! Eftersom bussen både åkte fort men lite fel hann jag med en tidigare tunnelbana och således hann bort till de senare och 55 minuters klassen i spinningsalen!

Som ni kanske vet redan är jag ganska kinkig när det gäller spinninginstruktörer och idag vart det ett ganska medelmåttigt pass utan något riktigt upplägg. Jag gillar och uppskattar när instruktörerna har en plan för passet, men det här va mer låt för låt och det blev ingen riktig helhet utan mer hattande!

Jag tyckte ändå att jag fick ut ganska mycket och försökte hitta både inspiration och puls under passet! Jag trampade helt enkelt på, tog i och lät svetten droppa från pannan och efteråt var jag både trött och tejält svettig!

Pulsklockan
Vid en titt på klockan efter passet kan jag konstatera att jag i snitt låg runt 75% i puls med en maxnotering upp mot 93% (men som vanligt så ska man ta procenttalen lite för vad det är då jag inte riktigt kan min maxpuls än).

Nu väntar en slapp kväll framför TVn och ett tidigt NattiNatt, för i morgon vänar nya hårda träningspass!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med om vikten av duktiga spinningsinstruktörer! Det måste finnas en röd tråd genom passet. Riktigt duktiga instruktörer får mig att ta i lite extra, så där att man darrar i benen när man kravlar sig av cykeln.. :)