13 feb. 2009

Utmanad! Det här visste ni kanske inte om mig!

Jag har blivit utmanad av MissAgda! Nedan följer 8 saker som ni kanske inte kände till om lilla mig! (Mamma, du kan sluta läsa här ;))

De 8 sakerna!

1. Många vet att jag är en riktig liten tröttmössa om mornarna, jag gillar inte morrnar helt enkelt och hävdar likt Kalle i Kalle och Hobbe att min inre klocka är ställd på Tokio tid (vilket Kalle yttrade när hanns föräldrar tyckte att han skulle gå och lägga sig på kvällen)! Vad man däremot kanske inte känner till är att jag egentligen måste ha minst 10 timmars sömn för att fungera otimalt! Nu händer det allt för sällan att jag får så mycket sömn, men som sagt, i den perfekta av världar!

2. Jag har noll och ingen koordination å jag menar verkligen allvar när jag säger det! Att gå åt ett håll och svänga med armarna åt ett annat fungerar helt enkelt inte. Min hjärna får någon slags felsignal och jag hamnar pladask på stället! Men, och nu kommer det, i min ungdom (nu låter det som jag är 100 år) dansade jag faktiskt ganska mycket! Jag gick på allsköns kurser i både jazzdans och bugg och har till och med dansat för Lasse Kyler med min systeryster! De ni!

3. Jag kan inte simma, men jag kan plaska! Simma däremot är jag ingen fena (jag va rolig här alltså) på! Men jag jobbar på det!

4. Jag har svårt med höger och vänster! Jag tror det hänger ihop med koordinationen! När någon säger höger måste jag alltid tänka ”den handen jag hälsar med” och sen gå ditåt! Tanken tar en millisekund men finns alltid där!

5. Jag kan läsa lika fort, om inte fortare, upp och ner! Det har att göra med att jag är dyslektiker och har lättare att läsa ord för ord upp och ner och när jag ska läsa något för att komma ihåg och lära mig (tex när jag pluggade) så läste jag alltså allt upp och ner! Men lugn, jag sitter inte på tunnelbanan och läser deckare så!

6. Jag är envis, ibland så det blir dumt! Men har jag gett mig den på något och verkligen bestämt mig, så vill jag inte ge mig i första taget. Detta leder även till att jag är en ruskigt dålig förlorare, eller rättare sagt, jag gillar att vinna! Det har gått så långt att jag inte änns vill spela kort, för jag kan ju förlora och då blir jag kinkig som en 4 åring!

7. Jag skulle bli skådis när jag blev stor, men livet blev inte riktigt så! Men det fanns både en tanke och en plan och som någon klok människa sa, än är det inte försent! Däremot har jag repat på Dramatens lilla scen och fått tips av både Lena Endre och Margareta Krook!

8. Jag har gått kurs för Babben Larsson och lärt mig grunderna i Stå Upp! Detta gjorde jag under åren jag hade 30 års kris! Upplevelsen var hur rolig som helst och jävligt läskig på en och samma gång!

Nu utmanar jag alla som känner för att ta sig an denna utmaning, ingen nämnd och ingen glömd!

Inga kommentarer: