27 feb. 2009

Igår och idag, träning och bio!

Jag var så trött och hade lite för mycket i tankarna för att orka skriva igår när jag kom hem och nu e det fredag eftermiddag och en hel arbetsdag har nästan förflutit. Det går som bekant fort när man har roligt eller mycket möten på en dag!

PT snack och massage
Jag skickade iväg ett SMS till PT Erick på förmiddagen igår och undrade om han skulle vara på gymet under eftermiddagen och det skulle han, således bestämde jag mig för ett spinningpass efter jobbet på SATS Hornstull för att hinna förbi Mr PT och säga hej samt att få hans utlåtande om handleden!

Efter visst masserande och slitande i handleden kom även han fram till det jag har gjort dvs problemet ligger i ligamenten och broskdelarna i handleden och inte i mjukdelarna, så vi bestämde enhälligt att det va slut på vilan och nästa vecka kör vi igång igen *tjohooo* Jag ska dock få lära mig en ny teknik i styrketräningsalen för att undvika framtida skador, men mer om det på tisdag!

Spinning
Sen va det alltså dags för lite träning! 55 minuter spinning stod på schemat och det var det jag utförde. Det gick fort och jag blev svettig, men mer än så var det inte. Jag kände fortfarande onsdagens pass i benen och kunde inte riktigt göra mig själv till rätta på passet, utan trampade på så gott det gick. Idag känns det dock väldigt mycket lättare i benen så jag tror att passet gjorde susen ur den aspekten.

Bio fredag
Snart är det alltså dags att gå hem och ikväll väntar middag och bio med A. Vi ska se Män som hatar kvinnor! Jag hoppas verkligen att den är så bra som alla säger och att Naomi R. gör ett så bra jobb som kritikerna säger. Roligt ska det i alla fall bli och ikväll blir det biogodis i salongen! Jag tar alltså min ”ätardag” idag istället för i morgon! Ibland måste man prioritera om helt enkelt! *S*

Ha nu en fantastisk fredag mina vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

vi ska också se den ikväll. :-) jag ska dricka cola zero. wohoo!