25 feb. 2009

Spinning 55 galna minuter!

Pia spinning när den är som bäst eller man cyklar inte med handen (men det e bra om den funkar i alla fall).

Fartlek på cykel
Oj oj oj, idag va det ingen lek, inget mesande och flera gånger väldigt nära mjölksyran. Idag skulle agnarna skiljas från vetet och det va dax att bekänna färg på spinningcykeln! Idag va det ROLIGT!

Jag mötte upp Sara och Ciz på SATS Hötorget för 55 minuer spinning med Pia och det visade sig att vi skulle köra fartlek på cykeln idag. Idag betydde fartlek 4 minuter hög kadens med mycket motstånd vilket vi under de 4 minuterna bara ökade och ökade utan att tappa fart. Därefter vila i 1 minut och så på det igen! 7 gånger hann vi med och svetten sprutade ur pannan redan från början!

4 minuter är lång tid att ligga strax under max och mjölksyra och det är ännu längre tid om man som mig, inte har kört någon spinning de senaste 2 veckorna! På "intervall" 4 skrek syran i benen och jag va tvungen att lätta något, ta det lite lugnare i slutet för att komma igen! Men utöver det tyckte jag att det gick bra och efter min lilla dipp klarade jag av att attakera de 3 sista intervallerna för fullt! Kanske var det för att mina bästa träningskompisar satt på var sin sida om mig, kanske för att killarna och tjejerna framför mig skrek och hojtade under hela passet eller kanske var det för att jag njöt av välbehag att återigen va i spinningsalen. Oavsett vad så kändes det underbart att äntligen vara där igen!

Handledsstatus
Det är varken bättre eller sämre i handleden! Idag försökte jag ha min "skena" för handleden på mig under träningen, men efter halva passet åkte det av. Det blir för varmt och kladdigt med det på handen!

Däremot masserar och smörjer in handen varje kväll med Tigerbalsam och försöker vila handen så mycket jag kan när jag är hemma. Men som sagt, det e varken bättre eller sämre så nu har jag bestämt mig för att jag skiter i det! Jag kör på tills det smäller till och är ohållbart eftersom läkekonsten inte kan eller vill göra någonting åt det som det är just nu. Helt krasst så e det ju så att innan det går av är det enda svaret man får att vila den! Nu har jag vilat utan resultat, så nu kör jag istället tills jag stupar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

kul att du satt där och kämpade och TJOADE!! :-)

Mia sa...

Det var samma galna upplägg!

Sofy sa...

Gillar hur du tänker med handen, ibland måste man bara öra för att se hur det går!

Cizzi sa...

Vad underbart det låter =) Vill också!