24 feb. 2009

Jag har TRÄNAT!

Att äntligen få känna lukten av hantlar och testosteron!

Ett efterlängtat återseénde!
Efter nästan precis 2 veckors vila har jag nu äntligen tränat igen! Jag har kört ett ganska försiktigt men tungt pass för rygg och axlar för att se hur handleden skulle reagera! Jag har även fått handleden masserad och doften av tigerbalsam ligger tung över min lägenhet just nu!

Jag va lite seg i början av passet, det va lite kinkigt och lite stelt, men efter en stund lossnade det och jag körde på ganska hårt och fick upp pulsen helt OK. Det va heller inget mesande med vikterna eftersom jag körde efter filosofin tungt men få i en helt obelagd teori om att jag inte skulle belasta handleden så hårt på det sättet. Det är säkert helt fel, men jag måste ju testa och se hur det går, för så här kan jag ju inte gå omkring längre!

Själva träningen då! För ryggen körde jag blandade övningar, däribland smalt latsdrag, chins i maskin och sittande rodd och för axlarna en annan blandning av hantelflyes, hantellyft rakt fram och drag mot hakan! Självklart blev det hantelflyes med droppsett, vilket tex Sara vet är en av mina absoluta farvoriter!

Jag avslutade passet med lite magträning mest för att det kändes både bra och väldigt skönt! Den "runda" sitt upp:sen som man gör på core:en just nu suger verkligen i magmusklerna och kommer snart att räknas som en riktig favoritövning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Superbra tränat!! Tack för info också, ska bli skoj att läsa och se hur det ser ut. Åker till Sverige i helgen, får springa till Pressbyrån det första jag gör :o)

Miss Agda sa...

Måste kännas underbart att få träna igen! Kram!