3 feb. 2009

Uppvärmning!

För att stilla mina kollegors garv och framförallt förbereda mig mentalt för kvällen följde jag med cityråttan Ciz på morgonträning!

Spinning (men utan Terese)
Jag var och cyklade i morse! Jag kan verkligen inte säga att jag tog i så mycket, men jag blev varm vilket var syftet! Innan klassen började sa jag till Ciz att jag egengligen kunde ha gått på ett löpband i 30 minuter istället, men spinning är så förbaskat mycket roligare!

Tyvärr är ju Terese krasslig i halsen (krya på dig tjejen), så istället för Inspiratören fick vi en instruktör! Nu gillar jag faktiskt tjejen som vickade idag och hennes pass var perfekt som "trampa ur benen" pass om man som jag, körde lite lättare och inte tryckte på för fullt! Men, som jag sa innan, jag fullgjorde mitt syfte och kunde trycka ut ryggen ganska rejält när jag var klar! Det kändes även som att benen gillade att bli varma och goa och få lite blodtillförsel till de stela musklerna!

Så nu hoppas jag att min gångstil blir lite mer normal under dagen, för risken (eller chansen) att den imorgon återigen får en svänging stil är ganska hög!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, ja det är inte lätt när man blir mobbad på jobbet så där =)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Nääää... det e elakt kan jag meddela! Men jag ger igen i början av sommaren sen, då jäklarns kan jag gå och vara stolt över mina nyvunna muskler!