3 feb. 2009

PTträning 0/18

Jag har träffat honom, mannen som kommer att "mörda" mina muskler!

PTträning
Han e inte lång (jag är längre), han e inte svensk (pratar bara engelska) och han e inte snäll (eller jo det är han, men inte när han tränar) men han e galen och stark! Jag har alltså hittat mannen som ska få mig i toppform på 18 veckor! *s*

När jag första gången träffade honom hade jag innan sagt till säljaren på SATS Hornstull att jag ville ha någon jag kunde be "fara åt helvete" när jag tränade och som jag kunde garva med efteråt och det va precis det som hände idag och då körde vi egentligen bara igenom kroppen för att han skulle se hur "stark" jag var! Men vi börjar från början!

Innan vi tog tag i vikterna satt vi och pratade en stund, vi pratade om allt från skador till syfte och mat! Jag fick tummen upp (med vissa justeringar så klart) på mina kostvanor jag har just nu, jag fick tummen ner för min bråkande handled! Men overall (ja ni ser) såg det alltså bra ut (jag tror på det när jag ser det, det där med små justeringar vill jag se först *s*) sen började träningen!

Benböj, utfall, upp på elakt hög pall med eländig kettelbell och andra otrevliga saker för att "värma upp" sen vidare mot rygg, bröst, mera bröst mera rygg, armar med rygg armar med bröst och så sist men inte minst mage och axlar (jag boxades och gjorde magövningar samtidigt, tokigt jobbigt). Enda gången jag inte orkade va efter ett antal minuter (kändes som timmar) i plankan, då dog mina axlar och sa tack och hej, vilket självklart uppmärksammades och påpekades! *S* Men han sa även att det va enda gången jag faktiskt inte orkade, resten (nåja med lite hjälp då) klarade jag med ett par svordommar!

Sen kom den omtalade stretchen och AJ så ont det gjorde men oj så skönt det va (efteråt)! Vilken lyx att få någon som trycker ner, drar upp och håller emot när man själv bara vill halvdö! Vilken lyx när någon "vrider ut" ryggen så man verkligen känner alla kotorna komma på plats! Ja du Puma, stretchen va fantastisk!

Så nu väntar jag bara på träningsvärkens intågande i morgon, men nästa vecka, samma tid samma plats, så kör vi igen! Oj, det här kommer att bli bra!

3 kommentarer:

Puma sa...

stretch e najs!!!!

Em Löfgren sa...

detta låter ju fantastiskt! ojoj så jäkla avundsjuk jag blir på dig som har PT men ojoj vad roligt jag tycker det är att följa när du bloggar om det =)

Miss Agda sa...

Låter som ett riktigt bra "samarbete" med din PT! Kul!
Kram