10 feb. 2009

Morgonstund har guld i mun!

Alla känner vi till talesättet, men jag undrar vilken idiot som kom på det?

Morgonträningens mysterium

Jag har aldrig förstått de människor som kan kliva upp på morgonen med ett strålande humör och dessutom vara pigga, när klockan ringer innan änns tuppen har klivit upp! Själv får jag verkligen masa mig upp ur sängen, gå på ren automatik och att försöka få några som helst vettiga svar från undertecknad innan jag har fått i mig kaffe är inte änns mödan värd. Det går inte!

Med bakgrund av detta blir jag alltid lika stolt över mig själv när jag lyckas ta mig upp ur sängen och iväg på morgonträning! För hur svårt jag än har att förstå detta morgonpigga fenomen, är jag definitivt avundsjuk på dom som är det! Mornar kan vara fantastiska och med ett tidigt uppvaknande har man ju så mycket mer av dagen att "leka" med!

Mitt trick att komma upp ur sängen är alltid att bestämma träff med någon på gymet och i morse hade jag en träningsträff med Ciz! Vi skulle spinna med Terese! Salen var helt full och det bådar alltid gått! Jag och Ciz konstaterade på våra cyklar, att spinning måste ha gått och blivit populärt att träna igen. För något år sedan var det nästan aldrig kö till spinningsalen medans det idag oftast är fullbokat till klasserna! Personligen tycker jag att det är kul, ju fler som trampar och tjoar desto högre energinivå och således desto bättre träning! Nu ska jag väll erkänna att det inte va så mycket tjoande, i alla fall inte på mig, på morgonträning. Men ni förstår säkert vad jag menar!

Spinning med Terese
Det va väldigt trevligt att återse Terese i morse och det var ännu trevligare att få trampa till hennes upplägg! Idag var det återigen klassen med 5 intervaller följt av backe (en lång och en kort) och jag kände verkligen hur jag kunde trycka till och verkligen få ut max av morgonens träning! Det va kul och jobbigt på en och samma gång och en perfekt start på dagen! Tusen tack tjejen för ett super pass!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja men visst var det BRA! Jättebra pass! Så ska det va'!