9 okt. 2008

Huvudvärk gav tidig morgon!

Jajjemensan, i morse gick det vägen!

1/30
I gårkväll trodde jag att huvudet skulle falla i bitar när jag kom hem, detta ledde till att jag redan klockan 8 låg nerbäddad i sänen med täcket över huvudet! Är det något jag tycker löjligt illa om är det nämligen att ha ont i huvudet (eller magen för den delen).

Men inget ont som inte har något gott med sig! När klockan ringde 05:00 i morse var jag pigg (nå ja, men jag va i alla fall inte död) och det var bara att studsa upp ur sängen och sätta på kaffepannan! In i duchen, på med kläder, konstatera att min mössa låg kvar på jobbet, svära en stund och leta efter annan huvudbonad, packa väskan för kvällens träningsdate och så älga iväg mot Midsommarkransen! Jag vet, det är inte helt optimalt att gå med träningsväska på ryggen, men har man inte så mycket tid får man göra det bästa av situationen och alla vet väll att nöden som bekant inte har någon lag!

Nu ska jag väll erkänna att jag inte riktigt höll mig till "reglerna" eftesom dom säger att man ska vara ombytt, men för att vara första dagen på de 30 får det duga gott! Nästa vecka får jag komma på hur jag ska lösa det rent logistiskt, men det borde gå det med!

Så här sitter jag på jobbet, har redan gått ett antal 1000 steg på morgonen och har nu fått min efterlängtade frukost i magen! Det här kommer att bli en bra dag, en riktigt bra dag hoppas jag!

5 kommentarer:

Puma sa...

klockan 17 blir den extra bra!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Jajjemensan Puman, klockan 17 blir den KALS!

Magda Gad sa...

starkt jobbat!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tack tack Magda!

Karin sa...

BRA jobbat Nilla! Gör egna regler vettja, som passar din vardag! Men att komma upp och ut så tidigt är riktigt bra gjort! =) Nu bara 29 dagar kvar och sen kan jag lova att det blir en vana! ;)