29 okt. 2008

29/10 Styrketräning

Efter vila kommer verksamhet, efter lata dagar kommer effektivitet!

Då har jag alltså vilat en dag och min kropp har tackat mig med att både vara pigg och stark! Jag utnyttjade detta med 45 minuter nere på gymet där jag körde bröst och triceps dagen till ära!
Jag började med bröst: bänkpress med stång, sned bänkpress i smith, supersett med hantelpress och hantelflyes på pilatesboll med hantlar! Å sist men inte minst armhävningar (men med hjälp av sånna handtag som man har på golvet eftersom jag fortfarande inte har en helt OK handled).

För triceps blev det: Superset puschdowns, omvända puchdowns i CC och kickback i CC och sen körde jag tre sett för bakisda axel. Detta beroende på att bkli varm, minsa krisken för framåtrutation och framförallt sedan kunna sträcka ut ordentligt!

Nu väntar "fisk i vatten" dvs tonfisk, pasta och lite jordnötssås! Jag ska bara koka pastan först!



Inga kommentarer: