12 okt. 2008

Söndagsprommenad, brunch och choklad!

Solen strålar från en klarblå himmel, det är söndag och jag har träffat Puman!

I väntan på Puma!

Vi hade bästämt träff på ute på djurgården i förmiddags! Planen var enkel! Prommenad, brunch och chokladfestival! För tränar man mycket kan man även unna sig lite "synd" ibland!

Vi gick runt "Hälsans stig" längst Djurgårdsbrunns kanalen och det var inte bara vi som tyckte att denna söndag passade sig utmärkt för prommenader då vi var allt annat än ensamma! Vi konstaterade att det var en fantastisk höstdag där färgprakten spelade ut hela sin palett i solen! Luften är klar och ganska varm och det knastrade av grus under fötterna! Däremot slog vi återigen fast att Djurgården inte är speciellt kul så det är tur att man inte går där så ofta!

Efter en underbar tiden i solen var det dax för dagens andra höjdpunkt, brunch på Hasselbacken och så här efteråt kan jag konstatera att det var länge sen jag va så mätt som jag är just nu! Sallad, sill, lax, varmt, kallt och framför allt efterätter! Brunchen var en födelsedagsperesent från Puma till mig och den var som sagt helt sagolik! Tack kära vännen för presenten!


Våra efterättstalrikar!
Cheescake:en var sagolik!

Mätta och belåtna gick vi sedan från Hasselbacken till Nordiska Museet där årets Chokladfestival gick av stapeln i helgen! Kön utanför var allt annat än kort, men eftersom vi hade varit smarta och köpt våra biljetter innan slapp vi både kö och allt som hör det till!

Innanför portarna dignade stånden av choklad, men ska jag vara helt ärlig så blev det långt ifrån så mycket provsmakande som det brukar bli! Det fick liksom inte plats i magen efter brunchen!

Ett dignande bord med choklad!

Men självklart fick det följa med lite hem i alla fall! Ett par chokladkakor och ganska många pralliner fick plats i min lilla påse!

Summa summarum har den här söndagen varit helt sagolik! Mycket frisk luft, mycket trevligt sällskap och mycket gott i magen! kan man önska sig något mer?

2 kommentarer:

Puma sa...

tusen tack för sällskap - och för chokladfestivalen!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tuen tack för brunch, sällskap och mysigt sällskap!
Kram kram!