18 dec. 2007

Sju önskningar

En utmaning är till för att antas. Jag har blivit utmanad av Puma och här kommer mina 7 önskningar inför 2008!

1. Träningsglädje!
Likt Puma önskar jag att jag får behålla min träningsglädje! Att riktigt längta till att få svettas, att anta utmaningarna i gymet och att le åt blotta tanken att få sätta sig på spinningcykeln och trampa iväg, fort, tungt och ibland även uppför! Lyckan är ruset innan, under och efter träningen och den vill jag inte vara utan!

2. Styrka
För 2008 önskar jag mig styrka, mental såväl som fysisk! Att bli och vara stark i kropp och knopp, att anta utmaningen, att lyfta mer än man tror att man orkar eller att klara av en uppgift som man aldrig har trott att man klarar av. Om huvudet är starkare än kroppen, gör huvudet att man orkar lite mer än vad musklerna egentligen gör, men även att man orkar gå vidare efter nederlag.

3. Frisk
Jag önskar och hoppas på att jag får vara frisk under hela nästa år. Hösten som varit, har varit allt annat än bra när det gäller det. Jag har snuvat, hostat, magen har knasat och allt annat elände man kan tänka sig. Nu får det vara slut med det, nu vill jag och hoppas jag att ja får vara frisk!

4. Foten
Jag önskar att min fot kan bli bra under nästa år så att jag kan springa och hoppa på den igen. Alltså önskar jag att rehab-träningen kommer att ge resultat och vem vet, jag kansek tom blir en liten joggare till sommaren *S*

5. Tighta till min kropp
Jag önskar att mina ansträningingar kommer att ge mig de resultaten som jag är ute efter under 2008. Jag slåss mot ålder och gravidationskraft men jag tänker slå tillbaka! Att tighta till rumpa, lår och mage är min önskan och förhoppning inför 2008 å till baddräkts sesången är det jag som inte tänker stå i vassen!

6. PT-träning
Jag önskar mig ett par timmar med en PT! Detta på grund av att jag är en lat jävel som ibland måste ha någon som skriker och gormar på mig, när jag är just lat! Sen behöver jag inspiration, nya utmaningar och kanske, ett klart mål i sikte!

7. Mina vänner och familj
Till sist önskar jag all lycka och framgång till mina vänner och min familj! Jag hoppas att nästa år kommer att ge Er den lycka och gå den väg som ni vill! Min sista önskan ger jag Er eftersom ni ger mig så mycket tillbaka!

2 kommentarer:

Puma sa...

Hallå din "lata jävel". :-) Jag kan skrika lite på dig nästa år - under bollpasset vi SKA köra. Hehe. :-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Hahahah det låter bra det! Jag behöver någon som gör det ibland *skrattar*