27 dec. 2007

Då va det vardag igen

... eller nä, jag e ju faktiskt ledig!

En vanligt ovanlig torsdag
Ledig! bara detta ord smakar gott i munnen på mig. Att slippa gå upp tdigt, att kunna göra vad man vill även fast det är en vanlig hederlig gammal torsdag! Det är njutningsfullt och skönt. Dock har denna förmiddag gått åt till att ta tag i mitt något förfallna hem. Tvätta, damsuga, rensa avlopp (blä) torka golv, feja och greja! Men snart är det klart och då behöver jag inte bry mig för fem öre fram till dess att det är dax att börja jobba igen den 7 januari! Det känns skönt att klara av det innan jag tar hand om det andra jag ska försöka hinna med när jag som sagt är ledig!

Träning
I morse tog jag på mig gymnastikskorna och gick ut på en snabb men skön prommenad. Jag har ju inte tränat på gud och evigheter känns det som, så att smygstarta med en prommenad va nog inte helt dumt. Nu försöker jag väcka kroppen till liv, jag använder min nya fina ångkokare för att göra mat och jag väcker den nyttiga nerven till liv igen, sakta och försiktigt, men den finns där fullt levande och väldigt ivrig att få komma igång igen. Men jag tänker inte förhasta mig, för likväl som jag fint trappade ner inför jul och nyårs ledigheten, tänker jag trappa upp lika försiktigt! Allt för att 2008 ska bli ett så bra träningsår som möjligt!

Inga kommentarer: