3 dec. 2007

Intervaller!

Spinning kan variera i oändlighet, idag va det svettigt värre!

Intervaller med Super Pia
Så va det återigen måndag och jag har varit och lekt med Super Pia igen. Eftersom min träningskompis har varit och åkt längd hela helgen vilade hon idag, vilket är fullt förståligt, så jag smög mig in i salen mol alena! Nu va jag inte ensam, långt därifrån, men det saknades en Puma bland oss andra å andra sidan fick jag en Cool Karin snett framför mig! *skrattar*

Idag stod det tunga, långa och enbart intervaller på schemat. 9 stycken á 3 minuter med en minuts vila emellan va utgångspunkten, men den stämde inte helt visade det sig. För det smög in sig 2 intervaller, inte lika hårda men ändå, på 4 minuter och en viloperiod på 30 sekunder. Om det va jobbigt, javisst! Men väldigt väldigt kul! jag gillar intervaller skarpt!

Motivation och hjärnspöken
På ett sådant här intervall pass måste man ha sin träningsmotivation totalt klar för sig. Det har jag lärt mig av erfarenheten! I slutet av passet när benen skriker nej, hjärtat jobbar för fullt och man egentligen inte orkar ett endaste tramptag till är det reptilhjärnan som måste gå in. Om det är en mental bild på den svart/vita banderollen vid mål som lockar eller något annat, spelar ingen som helst roll, så länge man inte tänker på hur trött och tungt det är just då!

Själv tar jag fram mina siffror på vågen. Dom är stora och knallröda i mitt inre! Korkat, jag vet, eftersom jag sagt och säger att dom faktiskt inte spelar någon roll längre eftersom jag nu mer mäter min framgång i klädstorlekar och välmående. Men i dessa ögonblick av total utmattning måste jag plocka fram något konkret för att inte ge upp! Precis just då gör dom nytta!

Inga kommentarer: