17 okt. 2010

Träning, IKEA och rensat i röran!

Att träna med småbarnsföräldrar har sina nackdelar! Dom går upp supertidigt och tycker att det är den mest naturligaste sak i världen att både vara pigg och hurtig klockan nio en söndagsmorgon! Gäsp!

I morse hade jag sällskap av H till Itrim! Innan vi började träna gick jag “konditionstest” rundan med H och agerade sen tidtagare!

Sen va det slut med slappandet för min del och vi körde igång de tre varven i cirkeln! Det va ju över en vecka sedan jag tränade nu, om man bortser från den “träning” som Naprapaten utövar på min kropp! Det kändes faktiskt förvånansvärt bra! Visst spänner och jävlas rygg/rumpa, men så fort jag blir varm i kroppen släpper även det onda! Jag tränade dock med förnuft, hade fullt fokus på att hålla in naveln och lyssnade på kroppen. Gjorde det ont, lät jag bli! Precis som jag blivit tillsagd!

Efter träning och lite belöningskaffe och DN läsning på Waneys ringde syster yster och ville ha sällskap till IKEA! Jahapp sa jag och eftermiddagen spenderades således på där!

Nu är jag hemma, har rensat ut 3! sopsäckar gamla kläder ur garderoberna, tvättat kläder och städat lägenheten. Oerhört effektivt om ni frågar mig! Avslutar kvällen med lyxte från NK, en filt runt benen och längtar lite i smyg till att få krypa ner mellan nymanglade lakan!

1 kommentar:

Johanna sa...

låter som en alldeles fantastisk söndag!