11 okt. 2010

Hungrig!

Idag är första gången sen jag började min diet som jag känner mig hungrig!

Det började redan i morse då jag bara var tvungen att hälla i mig frukosten långt tidigare än normalt. När jag sedan kom till jobbet kurrade redan magen trots att det var långt kvar till lunch och nu, direkt efter mellanmålet, skulle jag kunna äta igen!

På torsdagens möte varnade man dock för detta! Att man kan kliva ur den ketona fasen och således börja känna hungerskänslor. Är man i den, är en av de goda egenskaperna att man faktiskt “tappar” hungerskänslorna! Det kan jag verkligen skriva under på eftersom jag inte har känt någon som helst hunger fram tills nu! Men som sagt idag skulle jag kunna äta en hel kossa utan några som helst problem!

Jag hoppas dock att detta är övergående och jag snart rullar på igen.

1 kommentar:

sara - mamma till wilda sa...

Jag är alltid hungrig hahaha