12 sep. 2010

Söndagsträning!

30 minuter med en maxpuls runt 95 (och medel över 80) är resultatet av dagens träning! Men Huj så segt det var att komma igång!

Med en “svidande” rumpmuskel på vänstersidan och ett allmänt tillstånd av seghet tog jag mig tillslut till träningslokalen och betade av veckans andra cirkel på Itrim. Jag har lovat mig själv att avverka två cirklar i veckan så det gällde att passa på!

Men, precis som det brukar vara, när man väl är där och väl står på den första stepbrädan, ja då lossnar det på något sätt! Det tog dock lite längre tid idag då bakdelen behövde mer tid att bli varm!

Dock va det väldigt segt idag, inte för pulsen att komma upp, men kroppen kändes orkeslös och trött. Jag vet att det beror på det låga kaloriintaget och har egentligen ingenting att göra med dagsformen. Men det e slitsamt att träna i “motvind”, i alla fall för skallen.

Efter avlutad cirkel firade jag träningen med en svart kopp kaffe på Wanes tillsammans med min lunch-bar. Läste dagens DN och glodde på folk som gick förbi. Snurrade även in på Stadium för att klämma på lite träningskläder, men lät bli att handla någonting. Det som passar idag kommer ju ändå inte kommer att passa om ett par veckor! Min tid för shopping kommer, men just nu får jag hålla mig! Ett otroligt trevligt lyxproblem om ni frågar mig!

Inga kommentarer: