1 sep. 2010

När hjärtat får vara med!

Har tillbringat kvällen på World Class Nybroplan tillsammans med Sara och Jessica! Sara som medkompanjon och partner in crime, Jessica som fantastisk ledsagare och inspiratör!

sara och nilla Så här glada blir man när man får träna hårt!

Spinning, 75 minuter kärlek!
Jessica är en fantastisk inspiratör och ledsagare som instruktör i spinningsalen. Hon förmedlar känslor, vad vi som deltagare skall känna och får i alla fall mig att känna mig helt odödlig. Precis som Pia får mig att krama ur allt jag har, får Jessica mig att känna mig odödlig och stark!

jessica och sara Jessica och Sara in action!

Idag var det ingen skillnad! Trots att benen är trötta och energin inte var på topp, var alla tankar och känslor om trötthet och energibortfall var som bortblåsta 15 minuter in i passet. Där och då orkade hjärtat och benen med precis hur mycket som helst!

Passets utmaning var att ha fullständig kontroll på pulsen! Det första varvet, om en backe och tre intervaller, skulle pulsen ligga på 75%, det andra 80% och det tredje 85% (eller på mjölksyrenivå). För detta krävdes koncentration och fokus! Jag placerade min pulsklocka på styret till cykeln och ställde in ögonen på siffrorna! Här skulle presteras och levereras!

Jag och Jessica Jag och Jessica

Det svåra i kråksången är ju inte att få upp pulsen, det är att ligga stabilt kvar och att ligga lågt. Uppe på 85-90% är det bara att ta i och köra på, men på 75% krävs det koncentration och att våga ligga i både behaglig takt och på behagliga växlar. En konst svår som något!

Tack söta Jessica för ett underbart  pass, tack Sara för sällskapet och tack kroppen och hjärtat för att du levererade!

2 kommentarer:

Träningsglädje sa...

lustigt - jag använde också ordet odödlig... haha

Jessica sa...

Tusen tack för dina magiska ord.
Jag stödjer dig i din satsning stumpan även om jag tycker du är vacker precis som du är. :)