27 sep. 2010

Ett mål att uppnå till nästa torsdag!

Det är ingen vägning denna vecka, då jag endast kommer att väga mig varannan vecka på Itrim. Visst skulle jag kunna tjuv väga hemma, men jag skall verkligen försöka låta bli!

Därför har jag satt upp ett mål för mig själv dessa två veckor! Både för att orka kämpa utan att få ett “kvitto” på gott jobb och även för att sparka mig själv rejält där bak och komma iväg även på de tunga och tråkiga passen.

Jag ska på dessa två veckor komma under den magiska 70kg gränsen! Dit är det just nu 4,5kg, eller just nu vet jag förståss inte, men det var det i torsdags!

Detta borde inte vara någon omöjlighet då jag gick ner 2,1 förra veckan! Men det kommer inte bli någon dans på rosor för det, jag kommer att få kämpa en del och framförallt så måste jag börja ta tag i mina promenader och få in lite mer högintensiv träning.

Men nej Lotta, jag ska inte sätta mig på någon 55 minuters Pia-spinning, hur gärna jag än vill. Det orkar helt enkelt inte kroppen just nu! Men jag ska försöka få till det ändå, på något annat knasigt sätt! Jag ska bara klura lite på hur!

Så nu är det ute, nästa torsdag hoppas jag vara under 70. Lyckas jag med det har jag gått ner mer än 10kg och då ska jag komma på något finfint att belöna mig själv med!

Så nu mina vänner, nu kör jag ända in i kaklet!

1 kommentar:

Lotta sa...

Lycka till!! MEN ser jag dig ens i närheten av en Pia-klass så får du smisk!! *kram*