10 sep. 2010

Dubbelt upp med träning!

Jag avrundade fredagen med att besöka två gym i Liljeholmen! Först sprang jag förbi Itrim och körde tre varv på Cirkelträningen plus mage och armhävningar efteråt. Svor åt den eländiga rockringen som jag inte får till och avslutade med snabb stretch.

itrim_logo
Det va ovanligt mycket folk där idag, men eftersom alla går i samma cirkel är det bara att hoppa in på bästa lediga plats och köra på. Dock e min favorit att börja med “joggingbrädan” innan benböjsmaskinen.

Sen va det bara att dra på sig ett bar byxor och rusa vidare till SATS och 55 minuter puls-spinning. Tyvärr krånglade systemet mer än lovligt och inte hade jag min egen pulsklocka med mig, så det slutade med att jag slängde pulsbandet på golvet och körde på känsla istället.

Cykel
Efter dagens klass kan man krasst konstatera att jag inte har samma klipp i benen som jag brukar ha. Att ha levt på 1100 kcal i två veckor och nu gått ner på  kcal ger helt klart effekt på “klippet”. Men jag kämpade på trots både mjölksyra och vad det kändes som, total avsaknad av benmuskler!

Nu har jag landat i soffan och ätit kvällen kulinariska måltid bestående av havregrynsgröt. Jag konstaterade nämligen att Itrim gröten, ni vet den som inte gick att äta, och 30 gram havregryn som du gör vanlig havregrynsgröt av, ger nästan exakt samma antal kalorier och framförallt samma % av kolhydrater. Så den här veckan äter jag gröt på kvällarna för att behålla mättnadskänslan lite längre!

Inga kommentarer: