25 sep. 2010

Mitt vanliga jag igen!

Lördagen är här och jag är återigen mitt vanliga jag. Jag somnade innan nio i går kväll och har sovit som en död till morgonen!

Visst är det som att slänga bort en hel fredagskväll, att somna så tidigt. Men jag kunde verkligen inte hålla ögonen öppna så jag hade inget val!

Jag tror den enorma tröttheten berodde många olika saker, men framförallt att jag 1. inte hade druckit tillräckligt mycket vatten, 2. att jag “åt” för lite då jag inte riktigt kunde klämma in mellanmålet när jag skulle, 3. att jag höll igång hela dagen med på tok för lite energi i kroppen (dvs punkt 2). Då säger kroppen ifrån och tröttheten slår in!

Detta får bli en lärdom inför framtiden! Nu vet jag hur jag INTE ska göra nästa gång jag utsätts för något sådant här!

Däremot måste jag klappa mig själv på axeln också! Jag duckade från godis, kakor och allt annat smarrigt som stod runt om på borden igår! Visst va jag sugen runt 3 tiden på eftermiddagen, men jag stod emot! Duktiga jag!