2 dec. 2008

Sjukstugan dag 4

Den här dagen kommer inte gå till en av dom soj jag har mått bäst på.

Att åka karusell
Jär är på Gröna Lund fast jag ligger i min soffa! Det är som att åka karusell som snurrar hela tiden åt olika håll. Tyvärr är det svårt att kliva av den här karusellen, så ska jag gå på toaletten måste jag hålla i mig i väggarna så jag inte ramlar. Dessutom är att blunda just nu ett bättre alternativ än att titta. Sammanfattningsvis kan man säga att jag mår skräp.

Anledningen till mitt just nu snurriga liv beror troligtvis på att min öroninflamation, då jag tror att blansnerven har fått sig en släng av inflamationen. Men oavsett anledningen så är det inte riktigt så kul som man kan tro. Lägg sen till att jag e prickig över hela kroppen eftersom jag har fått i mig morfinliknande preparat ur hostmedicinen. Jag tål inte morfon och visste att detta skulle hända redan innan, men valet att dricka den var ändå rätt lätt eftersom jag nu i alla fall slipper hostan! Lite pest eller kolera kan man säga!

Så ja, det är verkligen synd om mig, jättesynd faktiskt! Men som allt annat så går det ju över och just nu hoppas jag att det går över illa kvickt!

En sån där väckarklocks lampa
Nu har jag läst både inne hos Puma och Sofy om Philips nya wakeuplight. Jag vill oxå ha en wakeuplight och funderar starkt på om detta inte ska få bli min egen julklapp till mig själv eftersom tanken att vakna pigg och glad varje morgon skulle vara värda alla pengar i världen.

Inga kommentarer: