17 dec. 2008

17/12 Styrketräning

Jag kom 2 minuter försent till spinningpasset på SATS Telefonplan. Så istället för spinning, blev det en effektiv styrketräningstimme!

Gott och blandat
Åhhh, jag längtar verkligen till jag ska börja träna med en PT! Jag har iof längtat länge efter detta, men nu när det snart är verklighet, känns väntan väldigt lång. Och med tanke på dagens träningspass, skulle jag verkligen behöva det i "spark i baken" synpunkt men även någon som skriker lite åt mig, när jag blir lite lat!

Dagens pass blev lite gott och blandat, både för att jag inte hade plannerat för något styrkepass, men även för att jag inte riktigt visste vad jag skulle träna. Därav blev det alltså lite av varje. Jag startade med bespark i suterspet med baksida ben i maskin. Gick sedan över till bänkpress för att sedan köra bröstperss i maskin. Hantelflyes för axlar i superset med hantellyft (rakt fram) och sedan i raskt vidare mot puchdowns i CC i superset med omvända puschdowns i CC för triceps och slutligen bicepscurls i CC följt av 3 set för magen på pilatesboll! (ja jag glömde ryggen, jag vet, det kom jag på NU)

Det va inte så mycket folk på gymet idag, så passet gick undan! 40 minuters effektiv träning, svetten rann i pannan och jag belönade mig själv med 12 minuter i solariumet. *skönt*

Inga kommentarer: