22 okt. 2007

Fantastiskt trött men LYCKLIG!

Att bli lycklig av träning

Träningslycka
För bara ett år sen kunde jag aldrig förstå hur och varför någon sa att man kan bli lycklig av att träna. Idag säger jag precis så, jag är lycklig. Trött som F*N men lycklig. Detta trots att jag har skavsår på knäna, ont i höger lillfinger och haft av ett par naglar. Trots att träningsverken redan kommer smygande i axlar och armar och att jag troligtvis knappt kommer kunna ta mig ur sängen i morgon bitti! Lycklig och trött!

Idag har jag varit på Box för första gången i mitt liv! Ett gult Box-pass, men jag lovar det räckte gott! Lärde mig även saker om mig själv! Herre gud va svag jag är i armarna (speciellt i vänstern), herre gud vad jag måste slita med mina axar och HERREGUD vilket dåligt flås jag har! MEN fy satan, jag har svurit, skrkit, svettats och sprutat av adrenallin! Varför har jag inte gjort det här förut? Det va ju SÅ kul!

Puman
Det va självklart klippan, min träningskompis och min vän Puma som lockade med mig! Det kändes orehört skönt att ha med sig en kompis första gången (och det kommer fler) som kunde förklara, men samtidigt inte va rädd för att skrika högt åt mig när orken tröt.! En kompis som kunde peppa och få mig att ta ut det lilla, lilla extra när jag inte trodde att det fanns mer. Och en kompis som vågade "skälla" på mig när jag mesade och fick mig att bli lite "förbannad"!

TACK tjejen!

Middag och morgonspinning
När jag väll kom hem fick det bli den sista biten av pajen jag gjorde igår samt sallad och avocado! Jag har även redan packat väskan inför i morgon bitti eftersom Terese hade klassen innan (Pump) och självklart "utmanade" oss på lite spinning i morgon bitti! Så det är bara ta tjuren vid hornen och studsa upp tidigt i morgon bitti! Det kan nog vara bra eftersom jag troligtvis kommer ha enorm träningsverk i morgon och det bästa man kan göra med träningsverk är ju att träna igen!

NU ska jag försöka hålla ögonen öppna fram till CSI, fast ska jag vara ärlig så vet jag inte hur det kommer att gå, för i natt kommer jag somna helt ovaggad!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vad du är duktig!! Jag är så stolt över dig som provar nya saker och gör det med gott humör!! Fan va du e bra!

Puma sa...

Heja tjejen vad bra du var idag!! Fast ett tag var jag osäker på om du skulle lägga dig ner och dö. :-) Men detta måste vi göra igen! Hoppas du tar dig upp imorgon bitti. Nu ska jag gå och packa väskan!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ciz: Tack gumman!
Ja idag är jag faktiskt lite stolt över mig själv *skrattar*!
Sen att jag faktitskt trodde att jag skulle dö efter uppvärmningen är en helt annan sak *S*
Kram!

Puma: Jag trodde jag skulle dö! Men det gick som tur va över och i slutet va jag så full med adrenallin så det va bara att köra på! Återigen TACK för att du tog med mig, klart vi gör det igen! Om en vecka kanske? *skrattar*