17 okt. 2007

CykelPuls... i intervaller!

Oj oj oj vad jag tog ut mig idag, men det va ju så roligt!

Puls spinning!
Idag släpade jag mig till Linas Puls spinning pass på Zenit och fick faktiskt tag i en cykel som fungerade! I rena glädjen över detta kände jag hur inspirationen och träningsglädjen hoppade på mig och detta efter att ha försökt hitta på varenda ursäkt jag kunde finna för att INTE gå och träna idag. Så här i efterhand vet jag att det va tur att jag inte hittade någon ursäkt utan pallrade mig dit!

Passet var inte fullt utan aldeles lagom med folk, däermot va det tufft! Vi startade med två långa intervaller (5 och 4 minuter lite drygt) och avslutade sen med massor av korta (mellan 15 sekunder och 1 minut)! Det va ett pass helt i min smak, jag älskade det från första sekund till sista och fort gick det med! Tyvärr har jag lite problem med pulsbanden man får låna för att se hur man ligger till då jag är väldigt liten under bröstet där det ska sitta. Det hasar alltså ner och min lilla klocka visar inte helt rätt hela tiden! Men idag fick jag veta att dom har olika storlekar på dom, så nästa gång ska jag be om ett litet.

Trots de små tekniksa problemen njöt jag alltså varenda minut av passet och efteråt va jag både stolt och nöjd med mig själv! I ren inspiration gick jag upp till Stadium en sväng och glodde lite på mössor och träningsdojjor! Vill ha ett par "lättare" inomhus skor som liksom hänger med lite bättre, men har man typ 35½ i gymnastik skor finns det inte så mycket att välja ibland. Provade även lite mössor och där e problemet precis tvärt om. Alla mössor är för små! Det beror självklart på att jag är så klok (eh?!) men även på att mitt hår har en tendens att göra så att mössan kryper upp mot öronen å det mina vänner är ingen vacker syn!

Puman
Sprang på Puma och hennes kille på vägen ut från gymet vilket va fantastiskt kul, det va ju så länge sen vi sågs! Men nu har vi en date på fredag morgon då vi ska spinna ihop! Roligt ska det bli och inga ursäkter kommer att godtas *ler*

Middag och fotboll
Idag bjöd jag mig själv på lyxig vardagsmat. Jag gjorde en Tortilla pizza med kalkon, krossade tomater och laktosfri salladsost som förövrigt är snuskigt god! Till detta blev det avokado och sallad! Gott så gott!

Nu ska jag titta på fotboll tills jag somnar, vilket jag troligtvis kommer att göra om en väldigt snar framtid! Man blir trött av att spinna, trött men lycklig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra för träningsegot att få be om ett "liiiitet" band! You go!! :)

Grattis, eller va säger man? Fråga om de har elefantstorlekar så kan jag gå med.

/Preggot

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Det har dom... elefantstorlekar alltså... sånna som är förstora för dig! *s*

Nja... man säger nog inte grattis...vet du hur svårt det är att hitta bh!!!

//Nilla

Puma sa...

Förlåt. Jag är så klantig!! Men idag ska jag ta HEM skorna.