2 okt. 2007

En liten stjärna på himelen!

I arla morgonstund gick jag upp!

Det börjar bli mörkt!
Tidig morgon, mörkt ute, orken tröt, men efter moget övervägande gick jag tillslut upp när klockan hade skrällt i en halvtimme med snozning. Kom då på att Terese pass inte börjar för änns kvart i sju och jag faktiskt hinner dit även om jag tar bussen klockan sex! Sagt och gjort, drog på mig träningskläderna och satte kurs mot Zenit och Terese och dettta mina vänner helt utan att bestämt träff med Puma! Således en liten stjärna till mig!

Passet va hårt, tufft och roligt, det tog dock ett tag att väcka kroppen till liv men när den väl kom igång så var det bara att köra på! Däremot känns det i benen att jag stog upp mer än vanligt en morgonträning nu när jag sitter på min kontorsstol!

Ljudböcker
Jag är nu mer en storkonsument av ljudböcker! Jag lyssnar på dom både på vägen till och på vägen från jobbet, i gymet bland hantlarna och även vissa dagar när jag sitter och jobbar men dock beror det senare på vad jag gör. Jag har precis avlutat "Flickan under gatan" av Roslund och Hellberg, en skrämmande men bra bok! I morse startade jag med "Mias Hemlighet" där uppläasaren är Katarina Ewerlöv. Jag har igentligen redan läst boken på gammalt traditionellt vis, men det va ett tag sen så jag tänkte att jag även skulle lyssna på den.

Jag gillar ljudböcker, man får liksom en ytterligare dimension. Dock har uppläsaren en otroligt viktig roll för hur man uppfattar boken. Den bästa svenske uppläsaren är enligt mig Thomas Bolme, han blir karaktärerna man lyssnar på och tillslut behöver han igentligen inte säga vem som säger något, man hör det på röstläget och uttalet vem det är. Karaktärerna får liv och anikten i hanns röst vilket är riktigt roligt! Thomas Bolme läser bland annat "Fienden inom oss" och "Tjuvarnas Marknad" av Jan Guillou om ni vill testa själva!

2 kommentarer:

Anonym sa...

precis lika motigt och jobbigt som det känns att kliva upp när klockan ringer känns det undebart efter passet!! bra vunnet!! =)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tack Emelie!