23 sep. 2008

Träning och datastrul

Efter gårdagens jobbstrul, akuta tandläkarbesök och den sena jobbkällen va det äntligen dags för lite träning!

Morgon spinning
Det är tisdag och som vanligt startades morgononen tillsammans med Ciz! 30 minuter spinning i Telefonplan tillsammans med Super Ciz börjar bli en riktigt trevlig vana och jag ser fram emot det varje gång! Det är ju så mycket lättare att komma upp ur sängen om man vet att man blir hämtad utanför porten av en super C.

Idag gick det löjligt bra att cykla, det kändes lättoch jag fick upp pulsen redan från början! Idag harde jag kunnat cykla och svettas precis hur länge som helst! Jag ska konservera den känslan till den dagen då det bara är pest och pina för att kunna ta fram den när den som mest behövs.

Lunchträning
Väl på jobbet började dock mitt datastrul! För att inte bli långrandig med datatermer kan jag bara säga att jag nog borde byta dator här på jobbet, för nu fick jag knappt in de tvingande uppdatteringarna för att kunna sköta mitt jobb!

Lagom irriterad gick jag således ner till gymet! Ingenting skulle få förstöra morgonens sköna träningskänsla och det va precis så det blev! Jag körde brös och axlar och kände mig som Superwoman under hela passet! Förutom de vanliga övningarna fick jag även möjlighet att testa Cettel-bell (heter det så?) träning för första gången. Fy sjutton va det va jobbigt! Jag har dock bokat in en genomgång med en av ledarna nere på gymet och ska om någon vecka få lära mig allt om denna ädla träning! Men redan nu, efter bara ha provat en liten stund, känner jag att det är riktigt bra funktionell träning som ger grym träningsverk!

Nu ska ja äntligen få göra lite nytta på jobbet istället för att sitta och glo på in installationsfil som inte vill installeras!

4 kommentarer:

Puma sa...

jag vill också prova kettle bell!!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Hahahah ja passa dig du, för efter min genomgång kanske jag inviger dig i eländet *s*

Anonym sa...

åh va underbar dan blir när man börjat den på gymet! vilket väääääder!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Mmmm Ciz, jag ser solen genom fönstret *S* men visst, jag har varit ute liiiite idag! Va vad det jag sa i morse, det kommer soool!