7 sep. 2008

Söndagsträning i Älvsjö



Vad gör man en regnig söndag med tunga ben, jo man går och tränar så klart!

Styrkeräning
Jag försöker hitta tillbaka till min motivation för att ta tag i både styrketräning och mat. Det första tog jag tag i idag, det senare börjar i morgon. Idag blev det således styrketräning för baksida ben och bröst (egentligen måndagens pass, men eftersom jag ska till tandläkaren i morgon förmiddag lär det inte hinnas med någon styrketräning). Liggande bencurl, baksida ben i smith och sittande bencurl, ett ben i taget var det jag började med. Det va som vanligt, när det gäller benträning, både tungt och jobbigt, men jag inbillar mig att det gör gott (vilket jag vet att det gör såklart!).

För bröstet kärde jag bänkpress och sedan superset med halvliggande bröstflyes och bröstpress med hantlar. Efter det gav jag mig på 3*10 armhävningar på knäna (jag e inte så stark, men jag jobbar på det som sagt!). När detta var klart va det dax att byta skor och inta spinningsalen!

Spinning
45 minuter intensiv (blå) spinning stod näst på programmet. Jag hade redan innan bestämt att jag skulle köra på allt jag förmådde redan från början och det va precis det jag genomförde. Efter passet kunde jag bokstavligt talat vrida ur mina träningskläder vilket kändes riktigt riktigt bra.

Dagens pass bestod till största delen av backar, spurter i backar och ännu mera backar. Min handled bråkade kolosalt mycket i de stående partierna, så redan efer första varvet insåg jag att mina backa skulle forseras sittande. Däremot gjorde jag något jag aldrig brukar göra, jag spurtade ståendes. Jag anser mig själv inte ha tillräckligt med teknik för detta, men idag vågade jag i alla fall mig på detta 2 gånger av totalt bra många fler *s* och jag kände mig nöjd med att faktiskt nästan känna att jag klarade av det.

Nu står ångkokaren och låter i köket och matlådorna står uppradade på bordet i väntan på att bli fyllda av kyckling, grönsaker och ris. Det har skrivits matlistor för alla veckans dagar och jag har plockat fram mina "smaljeans" som nu mer hänger väl synliga i mitt sovrum!

Håll i hatten mina vänner, för nu åker vi!

Inga kommentarer: