13 sep. 2008

Efter en vecka

Idag är det den första lördagen i min "matlåde diet" som jag brukar kalla den och lördagar är då "äta massa gott" dagen i veckan! Jag började dagen med mina älskade ostmackor, fortsatte glatt mot lunch på ett cafe bestående av Foccatcha (hmm stavas det så, bergis inte men i alla fall) och kaffe latte, mellanmål bestående av Maraboues nya choklad med lakrits och snart ska jag sörpla ännu mer kaffe!

Själva dieteandet har gått utmärkt den här veckan, om man bortser från glassen som inmundigades i tisdags på grund av halsen. I övrigt har jag hållit mig inom både ramar och rekomendationer. Jag har lydigt knaprat i mig min tråkiga kyckling utan minsta muttrande, jag har ätit ägg så magen börjar protestera och jag äter mina vitaminer lydigt varje morgon. Däremot tänker jag inte ställa mig på någon våg för än, det får vänta till fredag eftersom jag vet att det tar åtminstånne 2 veckor innan min kropp fattar vad jag håller på med.

Nu ska jag vila fötterna en stund innan det ska piffas lite inför kusinens födelsedag. Tänk att lilla Pelle fyller 46, ha han e ju rena gubben jue *s*