2 sep. 2008

Styrketräning med Puma

Efter morgon kommer eftermiddag, efter spinning kommer styrketräning och efter morgonens sällskap med Ciz, kom super Puman!

Överkropps styrka utan tjafs!
Jag och Puma är löjligt effektiva när vi tränar styrketräning! I början va det nog för att ingen av oss tyckte det va speciellt roligt med styrketräning, men nu mer är det mer för att få upp pulsen lite även under styrkepasset! Att vi även peppar och ibland hjälper varandra med både peppande ord och en liten liten hand ibland, gör att träningen nu mer både är kul och löjligt effektiv!

Idag va det Puma som bestämde övningarna och på en grön liten post it lapp stod det: bicepscurls, hammercurls, rodd med stång (vi körde i smithmaskin), sittande rodd, "ryggflyes", axeldrag med stång och axellyft åt sidan. Tyvärr visade det sig att jag va löjligt svag och jag nog har tappat rätt mycket under min ofrivilliga vila, oavsett vad jag har sagt innan! Det blev lite mer synligt när vi tränade tillsammans och jag såg vikterna Puman svingade med lätthet! Men jag gjorde i alla fall så gott jag kunde och i vissa övningar var jag tvungen att gå väldigt lågt för att handleden skulle vilja vara med och leka!

Jag hann faktiskt med lite lite jogg idag med! 2 minuter gånger 4 med 1 minuts gång imellan (pluss lite gång innan och efter) fick det bli idag medans jag väntade på min träningskompis. Men det va tyngre idag än förra veckan, hur nu det kommer sig, men skam den som ger sig, jag lär ju inte bli sämre av att öva *s*

Inga kommentarer: