15 sep. 2008

Måndagens styrkepass är avklarat, men jag bytte ut ryggen mot axlarna. Varför? Jo det ska jag berätta.

Pilatesbollen
Att sitta på en Pilatesboll är inte någon barnlek efter ca 4 timmar. Jag känner inte att det är jobbigt för magen men ländryggen säger ifrån efter just precis så länge. Eftersom jag idag har suttit på förmiddagen, bestämde jag mig att ryggträningen fr vänta tills i morgon då jag inte är på jobbet och således inte sitter på någon boll. Hädanefter ska jag lägga detta på minnet och de dagar det är ryggträning sitta på bollen på eftermiddagen!

Framsida ben och axlar
Effektivt träning blev det idag men likväl va det jobbigt som tusan! Började med framsida ben med benböj i smith och sedan benspark, först båda benen 3*8 sen ett ben i taget 2*8. Därefter sved det ordentligt vill jag lova!

Direkt över till axlarna. Frivändning för axlarna 3*8 och sen superset med drag till hakan och press ovanför huvudet med stång. Sen hantelflyes för axlar i droppsett och slutligen baksida axel med hantlar! Effektivt, ja visst och svettigt med kan jag lova!

Nu e det lunch och snart e det spinning!

Inga kommentarer: