10 aug. 2007

Var är solen?

Tick-tack tiden går

Semester slut och diet start
Idag är det den sista riktiga dagen på semestern och jag hade beställt sol och bad väder. Men eftersom min beställning inte verkat nått fram till den tänkta mottagaren, sitter jag i soffan och funderar vad jag skall göra med dagen. Kanske sälar jag bara i soffan, kanske gör jag nått radikalt. Jag vet inte än!

Däremot vet jag att måndagen närmar sig med stormsteg men för ovanlighetens skull har jag ingen ångest för att börja jobba igen. Jag längtar faktiskt lite till måndag, då inte till jobbet, utan för att jag då skall ta tag i mig själv igen. Just nu känner jag mig som en "flobba" med allt för mycket gott leverne under sommaren. Det skall bli skönt att ta tag i det, att komma tillbaka till tränings och kost medvetenhet. Jag vet ju att det kommer att vara trögt som sjutton i början, men att jag mår så fantastiskt bra efter bara några veckor och att det då är värt alla motgångaran i början.

Fredag kväll
Ikväll skall jag hem till min syster och svåger och det månatliga Music Qwiz:et som hålls där just en gång i månaden. Ett fantasktiskt kul sätt att träffas på och framförallt för att jag kan få leka av mig en kväll! *S* Sen e det väll inte fel att få en anledning till att dricka ett glas vin?!!

Inga kommentarer: