12 aug. 2007

Inte är det jul, men dan före dan ändå!

Dan före dopparedan

Idag är det alltså dan före det drar igång igen, inte bara med jobb (det skall bli skitväder i morgon så jag skall alltså gå och jobba) utan även med den nya dieten! Dag 100 eller 1 beroende på om man räknar upp eller ner, börjar i morgon. Jag har ikväll avslutat mitt matlåde maraton (jag måste handla mer matlådor) och ätit god lasagne som fanns i kylen.

Förutsättningar
Jag lovade Er att ni skulle få lite förutsättningar idag och här kommer dom nu. Under sommaren har jag lagt på mig ca 5 kg, det oroar mig inte det minsta eftersom jag vet att jag har lagt på mig massor med vatten av alla kohlhydrater som jag glatt haft i mig. Som borde vara borta på en månad eller så. Det som oroar mig lite är istället att jag troligtvis har tappat rätt mycket styrka (eller det lilla jag hade kanske man skall säga) men eftersom jag har min träningskalender borde jag rätt snabbt kunna se hur det ligger till och även se när jag kommer upp i gammal god form.

Vad gäller flåset så är det en klok människa som sagt till mig att det tar ungefär dubbelt så lång tid att komma tillbaka där man var innan man tog ett uppehåll, det känns inte så bra. Men eftersom jag faktiskt har hållit igång med spinningen i alla fall 2 gånger i veckan (förutom de två senaste veckorna) borde jag vara tillbaka där jag "slutade" om ca 4 veckor.

Mål
Så till målet. Jag har inget viktmål igentligen, men eftersom jag har sagt till mig själv att jag skall prova komma ner till 65 (vilket inte är för lite med tanke på att jag faktiskt bara är 163 cm lång) så skall jag försöka nå dit. Om detta nu inte sker kommer jag inte gråta blod över det. Det som däremot skall följas är centimeter, speciellt runt mittenpartiet av min kropp där det väldigt lätt sätter sig allt för många, och detta kommer naturligtvis att redovisas för den som är nyfiken.

Så nu återstår bara att packa träningsväskan inför imorgon, sova skönhetssömnen och i morgon andas djup och veta att detta kommer att gå bra!