4 aug. 2007

Sudda bort molnen!

Var sjutton är solen då?

Snor, snor, snor
Fortfarande detta snorande! Men det börjar släppa, hostan är slemmig och snoret sitter inte bara inne i näsan längre. Jag ser alltså ljuset i mörkret, jag ser solen bakom molnen. Men på tal om sol, dom har lovat sol till helgen i flera dagar nu! Å döm om min förvåning när jag vaknade i morse och inser att molnen hänger tungt i luften och solen lyser med sin frånvaro. Hallå hur gick det här till?

Lördags pyssel
Idag är det lördag och jag har snart bara 1 vecka kvar på semestern. Tiden går fort när man är ledig! Tänkte att jag träffa en Linda för en fika/öl/skitprat på stan i eftermiddag! Och sedan vet man inte alls vad som händer med dagen, kanske tar jag hand om förkylningen på traditionellt sett, kanske försöker jag skrämma bort den. Vi får helt enkelt se!

Blogg tips
I avsaknad av tränande just nu tänkte jag så här på slutet ge Er ett bloggtips. Jag träffade på dne här bloggen när jag var med i Viktklubb (som jag iof tror att jag fortfarande är med i, men inte använder) och hon skrev då i forumet så man hoppade av skratt i stolen man satt i. Nu handlar bloggen inte om herr Orbitrac och fru Kallori längre, utan om Morran och hennes mans kamp om tiden och bebisen som finns i hennes mage. Jag går in där minst en gång i veckan och tårarna rinner varje gång jag läser om deras kamp. Å nej, det är inte sorgsna tårar, det är lyckliga och hoppfulla tårar för deras familj. Så vill ni läsa om något som ger hopp och tro, läs om Morran!

Inga kommentarer: